Optimistiska tongångar

DN har haft en intressant artikelserie under sommaren om musikbranschen utveckling. Idag intervjuar de några från The Swedish Model, som kör sin optimistiska linje fullt ut:

”Vi har sett att det går att bygga artistkarriärer via nätet. Allt annat än skivorna finns kvar: Konserter, merchandise, filmer, tv-serier, reklam och radio. Dessutom har det blivit jättebilligt att driva skivbolag.”

Det är kul att höra. Vi borde försöka träffa dem under hösten och se vilka infallsvinklar de har.

Micke

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s